Wanneer de patiënt de inloggegevens wel tot zijn/haar beschikking heeft, kan de patiënt inloggen en de rechten toekennen. Wanneer de patiënt de inloggegevens niet meer heeft geldt het volgende:
Dit probleem kan zich voordoen bij 2 situaties
- U neemt een patiënt over van een collega die bij u in de praktijk werkt
- U neemt een patiënt in behandeling die eerder bij een collega uit een andere praktijk in behandeling is geweest
Voor beide situaties is er een andere oplossing van toepassing.
Situatie 1:
Uw collega kan als hoofdbehandelaar wel bij de persoonlijke gegevens. Vraag dus aan uw collega of hij/zij bij deze patiënt het juiste e-mailadres invult.
Situatie 2:
U kunt met de toestemming van de patiënt bij Abakus de rechten opvragen. Deze toestemming kan schriftelijk of in de vorm van een doorgestuurde e-mail ingediend worden. Hierin moeten de volgende zaken zijn vermeld:
- Naam en BSN nummer van de patiënt
- Naam van de betreffende therapeut
- Naam van de praktijk waarin betreffende therapeut werkt
- De vermelding dat er toestemming wordt gegeven voor toegang tot de persoonlijke gegevens in Abakus
- Indien het schriftelijk gebeurt: handtekening van de patiënt
Lees meer over:
Rechten